Ghidul turistului nemulțumit. Cui te adresezi și care sunt modalitățile prin care poți depune o reclamație

Publicat: 11/07/2012, 16:42
Actualizat: 20/03/2019, 15:35

Românii care întâmpină probleme în perioada vacanțelor din cauza hotelierilor sau a agențiilor de turism, cei care sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor primite sau cei care nu beneficiază de toate facilitățile incluse în pachetul turistic plătit se pot adresa reprezentanților Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) sau reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în funcție de cazul pe care vor să îl semnaleze.

Chiar și cei de la Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) le pot veni în ajutor turiștilor, ei îndumându-i spre autoritățile competente, în funcție de situația cu care se confruntă.

„ANAT se va afla, ca și până acum, la dispoziția turiștilor care ni se adresează în situația în care au fost afectați în interesele lor de călătorie, pentru corecta îndrumare și direcționare către autoritățile competente și va continua să monitorizeze respectarea legalității și a transparenței pe piața românească de turism”, a declarat, pentru gândul, Adriana Caranfil, reprezentant al asociației.

gândul a realizat ghidul turistului nemulțumit unde se găsesc toate modalitățile prin care pot fi contactate autoritățile către care poți face diferite reclamații în cazul în care consideri că serviciile de care beneficiezi nu sunt de calitate.

Care sunt problemele pe care le poți sesiza la Ministerul Turismului

Românii nemulțumiți de calitatea serviciilor prestate în domeniul turistic au posibilitatea de a depune plângeri la reprezentanții MDRT. Imediat după primirea lor, reclamațiile sunt repartizate inspectorilor din cadrul Direcției Control, Consiliere și Monitorizare în Turism, care sunt și cei care demarează verificările necesare, conform informațiilor transmise gândul.

Reprezentanții MDRT pot realiza controale legate de:

– legalitatea funcționării și de calitatea serviciilor prestate în structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare

– legalitatea funcționării și de calitatea serviciilor prestate pe plaje sau pe pârtii

– legalitatea funcționării și de calitatea serviciilor oferite de către agențiile de turism

– structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică ce se află în cadrul unor unități de cazare

– structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică independente aflate în stațiunile turistice sau în municipiile țării

– nereguli apărute în cazul administrarii stațiunilor turistice

– activitățile de agrement

Cum depui o plângere la MDRT

Există trei modalități prin care persoanele care consideră că au sesizat nereguli se pot adresa reprezentanților ministerului de resort, mai exact telefonic, prin e-mail sau prin fax.

Sursă: date MDRT

Care este procedura de soluționare a plângerilor

Inspectorii MDRT sunt și cei care au competența de a lua măsuri în cazul în care se ajunge, în urma controalelor, la concluzia că plângerile sunt valide. În funcție de natura sesizării primite inspectorii pot efectua acțiuni împreună cu reprezentanți ai instituțiilor publice deconcentrate și ai celorlalte organe ale administrației publice centrale aflate în subordinea Guvernului.

Acțiunile comune sunt realizate, în funcție de cazul semnalat, în baza „Protocoalelor de colaborare” care au fost încheiate cu reprezentanții prefecturilor, cu cei ai Inspectoratului General al Poliției Române, cu cei ai Fiscului, dar și cu cei ai autorităților publice locale.

După realizarea controalelor, persoana care a depus plângerea primește un răspuns în scris, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea sesizării. În cadrul lui sunt menționate aspectele care au fost constatate de echipa de control, dar și măsurile care au fost luate pe baza acestora.

Când poți depune o plângere la Protecția Consumatorilor

Turiștii care vor să depună plângeri legate de calitatea precară a serviciilor de care beneficiază în timpul vacanțelor pot apela și la reprezentanții ANPC.

Astfel, orice sesizare legată de hotelul în care sunt cazați, de diferite restaurante, de pachetul turistic achiziționat, de transport, de clasificarea autocarelor sau de modul în care se comportă, în timpul concediilor lor, șoferii sau ghizii turistici pot fi adresate comisariatelor autorității, conform datelor transmise gândul.

Cum poți depune o reclamație la ANPC

Românii pot depune reclamații atât în scris, prin corespondență, cât și prin e-mail, pe adresele comisariatelor locale ale ANPC. Cei care optează pentru varianta online pot trimite plângerea pe adresa de e-mail reclamații. (județul în care se află)@opc.ro.

Click pentru a vedea lista completă a comisariatelor unde poți depune reclamații

Sursă: date ANPC

Cum sunt soluționate reclamațiile

Imediat după depunerea unei plângeri la comisariatele locale ale autorității inspectorii cercetează aspectele semnalate și stabilesc dacă au apărut sau nu încălcări ale legii. Dacă sunt constatate neregului ei pot sancționa patronii firmelor sau pot lua măsuri complementare, cum ar fi restituirea sumelor de bani pentru serviciile achiziționate de care clienții nu au beneficiat.

Persoana care a depus reclamația va primi apoi un răspuns în care i se va aduce la cunoștință hotărârea luată. Răspunsul va fi trimis pe adresa de la care s-a făcut solicitarea, în 30 de zile de la depunerea plângerii.

În funcție de complexitatea reclamației termenul în care se va trimite răspunsul poate depăși însă chiar și perioada de 45 de zile.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Alex Bodi a INCENDIAT internetul cu o singură poză! Recunoști personajul notoriu și controversat din...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Negocieri secrete între Ucraina și Rusia, dezvăluite în presa Germană. La ce nu vrea să...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
"Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur"...
Vin ninsorile în București. Și chiar mai repede decât ne așteptam, potrivit meteorologilor EaseWeather
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Regele Felipe al Spaniei, împroşcat cu noroi şi huiduit în timpul vizitei sale în localităţile distruse...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Explozia de pe autostrada A7 i-a luat viața unui muncitor! Mesajul postat de Sorin Grindeanu,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Rezultate alegerile prezidenţiale din Republica Moldova. Maia Sandu preia conducerea în faţa lui Alexandr Stoianoglo....
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Cutremur în cazul Elodia. Dan Diaconescu a aflat adevărul după 17 ani: Se sperie și...
Câte zile libere mai au românii până la finalul anului. Sunt garantate de Guvern
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină